• 8 dagar och 92 kvar

    Hej alla som läser!

    Profilbild 100 dagar

    Vilken fantastisk respons vi har fått i eventet 100 dagar utan onödigt socker! Det är sååå kul att få inspirera och göra detta tillsammans med Malin.
    Varje dag lägger vi nu en massa tid på att läsa och svara på inlägg men även privata meddelanden för de som önskar lite ”egen tid”. För alla passar inte storforum.

    Många frågor och många som tycker en massa, en del företag, bloggare m.fl som vill marknadsföra sina sidor via eventet men där har vi sagt att vi tar bort allt sådant då eventet inte är tillför marknadsföring. Däremot så har vi några samarbetspartners som vi kommer att använda för att vi gillar deras produkter.

    Om det är någon produkt eller sida som vill berätta om sig själva eller motsvarande kontakta gärna mig eller Malin via eventet så lägger vi gärna in det.

    Så hur går det för våra deltagare? (läs nedan valda citat ur eventet).

    ”Dag 8 avklarad och det har gått som på räls sedan nyår! Men på lördag är det kalas, då vet jag inte om jag kommer att klara att säga nej till ALLT sött som kan tänkas bjudas …
    Men jag tänker i alla fall försöka! Håll tummarna!

    Över förväntan för mig !Det är svårast på kvällarna. Var på bio i går, vindruvor och loka som snacks, gick bra. Men jag köpte en läkerol med Stevia i dag . Det är ändå bättre än när jag köpte ca 4-5:hg lösviktsgodis / vecka + en påse ostbågar och läsk.”

    ”Mitt mål är att klara mig utan chips, godis, kakor, läsk och vitt bröd. Fullkornsbröd utan socker och sirap blir det någon skiva av per dag och frukt tar jag på jobbet till mellanmål och kvällsmaten. Tänker att det är bättre socker! Jag är supernöjd hittills! någon mer som fortsatt äta frukt?”

    ” Funkar bra, äter mycket apelsiner, morötter, vitkål som det är gott att sätta tänderna i. Lärt mig att kaviar innehåller nästan 9 g socker, och att sådant som kallas sockerfritt ibland innehåller 10 g läbbigt sötningsmedel…. Man blir mer uppmärksam helt enkelt. Har fryst ner sylten och ger bort choklad och pepparkakor.”

    Det har gått över förväntan bra – lite tröttare och mer huvudvärk, men det ger sig väl snart. Skippar godis, fikabröd och söta drycker. Försöker bli mer medveten om – och undvika – onödigt dolt socker. Tack för pepp! Lycka till alla som kämpar!”

    Listan kan göras lång och det finns så många sköna kommentarer. Man läser och kommenterar, i princip hela kvällarna.

    Så varför gör vi då detta? Jo, för att tillsammans kan vi bidra till att många fler mår bättre. Vi vet att många slåss med beroendet av socker, några med övervikt och andra med diabetes II.
    Att välja att utesluta; bröd, pasta, ris, mjölk och frukt kanske kan vara ett alternativ för många men då behöver man hitta andra produkter som kan ersätta. I mitt fall skulle det inte fungera med familjen att plocka bort allt ovan. Jag har sagt det förut och står för det att vanlig mat i rimlig mängd och motion… samt utesluta allt onödigt socker.

    Så lycka till alla som kämpar! Vi hjälper er med små enkla tips, men jobbet måste du göra själv!

    PT-Helena

    COACHIT Facebook

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *